.










Veremli Asker - Askerlik Anisi


                                

    Merhabalar, ben askerliğimi kısa dönem olarak yaptım. Kısa dönemler hep yatar derler doğru mudur bilmem ama ben hep yatma fırsatı aramışımdır bu kesin. Bölüğümüze yeni askerler gelmişti. Bunlardan birisine ilk tedavisinde "Verem" olduğu söylenmiş. Bu gariban askerimize bir maske verilmiş. Öleceği düşüncesiyle bitkin bitkin dolaşırdı.  Bölük komutanım bunun devlet hastanesinde tedavi altına alınması gerektiğini söyledi ve bunun için beni görevlendirmişti.
    Askerle beraber İzmir'e yola çıktık. Ne yalan söyleyeyim, sanki bana bulaşacakmış gibi düşünüp yaklaşamıyordum bile, sadece ben değil, herkes uzak durmaya çalışıyordu.
    Biraz muhabbet ettim. Çürük alacağına kesin gözüyle bakıyordu, ailesine ise hastalığı nasıl anlatacağını düşünüyor, ölmeden önce ölüm provası yapıyordu. Neyse hastaneye geldik, tetkikler yapıldı. Süpriz!... bizim revirci yanılmış, Askerimizin daha basit bir hastalığı varmış, doktor bize bıyık altından güldü, Veremli Askerim(!) ise "Yani bu maskeye gerek kalmadı." diyerek, sevinerek o maskeyi çöpe attı.
                                                          Yılmaz Kuru / Manisa










Reklamlar



-->

Labels: , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.