.










Anneye Asker Mektubu Şiiri - Öldürdüm Anne (En Güzel Asker Şiirleri)



   Anneye Asker Mektubu, güzel bir şiir, çelişkde kalmış bir askerin duygularını, yaptıklarını vatan için yapmış olmanın verdiği gururu, vicdan - vatan ikileminde kurtulmanın hikayesi anlatılmış şiirimizde.

ANNEYE ASKER MEKTUBU

Karşımızda haydutlar,
Kurşun yağdırmakta, 
Üstümüze kara bulutlar,
Gabar Dağlarında, tepelerin ardından.
Bir ben varım orada, bir de Bayrak
Ve yüreğime güç veren Allah
Bayrağım dalgalanmalı, semalarımızda,
Özgür olmalı bu toprak.
Özgürlük için sıktım kurşunu,
Vurdum haydutları, öldürdüm anne.

Ölüm korkutmuyordu beni,
Mezarıma yeterdi bayrağımın gölgesi,
Yeter ki duyulmasın bu güzide topraklarda,
Haydut ayaklarının, postal sesleri.
Allah'a sığındım yüreğim güçle doldu,
Vatan toprağı aşkına sıktım kurşunu,
Vurdum haydutları, öldürdüm anne.

Belki masum olanlar vardı,
Haydutların aralarında,
Çocuk sayılacak, onüç onbeş yaşlarında
Ama bu toprağı bölmek vardı kafalarında.
Vicdanı bir tarafa bıraktım,
Dedim vatanımdır ön planda,
Acımadım hiç birine, sıktım kurşunu
Vurdum haydutları, öldürdüm anne.

Bu toprak bana,ya vatan ya da mezar olacak,
Bayrağım semalarda ilelebet dalgalanacak,
Ya da tabutumun üstüne yaygı olacak.
Bu toprağa esaret damgası asla vurulmayacak,
Dedim vatan aşkına sıktım kurşunu,
Vurdum haydutları, öldürdüm anne.

                             SELAHATTİN ÖLMEZ


 Admin Notu: Sitemizde bulunan bazı şiirler internetten derlenmiştir. Şiir sahiplerinin isteği üzerine kaldırılabilir. (Sitemizde kesinlikle başka sitelerden kopyalama içerik bulunmamaktadır. Fikir yazıları ve makaleler özgün içeriklerimizdir.)

Reklamlar




Labels: , , , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.