.










Mıntıka Temizliği Üzerine Mülahazalar (Askeri Eğitimin Ögeleri)




Askerlikte Mıntıka Temizliği Üzerine

        Askerliği yapanlar bilirler, askerliğin başlamasıyla zorlu eğitim ve şartlar da başlamış olur. Davulla zurnayla yolcu edilen askerimizin kışla içinde ilk gördüğü askeri eğitim "mıntıka temizliği"dir. Evet ben öyle gördüm, öyle gösterdim. İtirazı olanlar olabilir. Onların fikirlerine saygı duyarım ama merak da ederim...
        Yorgun bir koşuşturmadan sonra kışlaya girmiştim. ailesi ve akrabalarım tarafından kışla kapısına kadar uğurlanan nadir kişilerden biri olduğumun farkındaydım (İzmir ikametten - Manisa askerlik). Uzun bir kuyruk vardı. Kulaktan kulağa gelen habere göre önce çanta kontrolü, anket, ön kayıt, aşı... şeklinde giden işler vardı. Sıra uzun ve anlayacağınız üzere çok kalabalıktı. Bir usta asker bize doğru yaklaştı,
-Heyy.. Şu kağıtları çöpe atın, kimseden ses yok, tık yok, duymazdan gelindi.
-Heyy. Size diyorum, alın şunları, diye tekrar etti. Yine duymaz oynandı.
 Sonra kahraman usta asker 30 gün sonra on başı ve ilerisinde çavuş olacak acemi kahramanların yanına iyice yaklaştı ve "Bu çöpler toplanmadan bir adım ileri gidemezsiniz" dedi. İşte o zaman başladı askerlik, basit bir mıntıka temizliğiyle...


Reklamlar


   

    Sonra usta birliğindeyiz, sabah içtimadan önceki son iş mıntıka temizliğidir. Herkesin veya her manganın belirli bölgeleri vardır. Ya da her askerin ayrı bir bölgesi vardır. Başlar mıntıka temizliği, kimisine göre "yatış"tır, kimisine göre "işkence". "Kimisi sigara içenler toplasın" diyiverir; ama bu söyleyişler sabah mıntıkalarının sonunun gelmesine sebep değildir. Kimse bundan kurtulamaz. Askere gitmeyenler aman haa!!! Elinize iki çöp alıp bunla kamufle olmayı aklınızdan geçirmeyin. Çok komik duruyor ve bazı açık göz komutanlar malesef yemiyor. Siz siz olun kurnazlıkla askerliği daha çeklilmez hale getirmeyin.

     Askerlik başından sonuna kadar bir eğitimdir, mıntıka temizliği de bu eğitimin bir parçasıdır. Eğer amaç temizlik olsa herhalde bu iş için bir şirketle de anlaşılabilirdi. Asker babalarınızdan duymuşsunuzdur, çakıl taşlarını elden ele nakleden zihniyetin ürünü değil midir mıntıka temizliği de... Asker eğitilmiş oluyor ya, daha itaatkar askerler emrinizde...
     


    Etiketler:mıntıka temizliği nedir?, mıntıka temizliği nasıl yapılır, askerde mıntıka temizliği,mıntıka temizliği üzerine,askerlikte eğitim modelleri

Labels: , , , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.