.










Oğul Ağit Babanin Şehidine Şiiri (Gayri Dayamanamam Ben Bu Hasrete)


Gayri Dayanamam Ben Bu Hasrete Babanın Oğluna Ağıdı

Gayrı Dayanamam (Ya Benin De Götür) Babanın Şehit Oğluna Şiiri
   
       Oğula yazılan bir şiir belki bir mektup, duygular ne güzel ifade edilmiş, "Son mektubun bayraklı tabutundan sonra geldi be oğul" diye başlıyor babanın ağıdı, aslında bu şiirdeki sözlere ağıt desek saygısızlık olur, sözler kararlı ve sağlam bir duyguyu ifade ediyor, üzülmüyorum diyecek gibi bir yapı. Allah şehit babalarına ve analarına, eşlerine ve çocuklarına sabır versin. Gidenin ardından ağıt yakmak yerine gururlu ve dik duruyorum diyebilmek herhalde çok zor bir tutumdur. Ama güçlü insanların duruşudur...

     Gayri Dayanamam Türküsü Sözleri
Gayri dayanamam ben bu hasrete
Ya beni de götür ya sende gitme
Ateş-i aşkınla canım  yakma çıramı
Ya beni de götür ya sen de gitme

Yâr bağrıma vurdu kızgın dağları
Viran koydu mor sümbüllü bağları
Sevdiğim geçiyor gençlik çağları
Ahh! ya beni de götür ya sen de gitme.

Akşam olunca yâr ellerim sızlar
Derdim çoktur değmeyin bana kızlar
Bu aşkıma şahit olsun yıldızlar
Yeter Allah'ım çektiğim ah yeter.
Bu ayrılık bana ölümden beter.

Labels: , , , , , , , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.