.










Gül Ahmet Sarikamiş Ağidi Konuşmali Şehit Asker Ağıdı (Avşar Kadını Ağıdı Eski Türkü)


Gül Ahmet Yiğit Sarıkamış Ağıdı Konuşmalı Aşık Türküsü


Gül Ahmet Sarıkamış Ağıdı 93 Harbi Şehitleri Ağıdı




Sarıkamış Ağıdı (Avşar Kadının Oğluna Ağıdı)
Sarıkamış ne aralı
Kimi ölmüş, kimi yaralı
Bunu duymuş var mıyıdı
Yalan dünya kurulalı
Sarıkamış, Altın Bulak
Soğanlı’yı biz ne bilek
Bizim uşak gıytık gezer
İşlikte, kara yelek

Sivas’tan, Sarıkamış’tan
Yatamıyom kara düşten
Hastam zayıf ara bacı
Ağır indirin inişten

Uşak gider sürüyünen
Mehter öter boruyunan
Her nereye vardıyısam
Bir gelin var, karıyınan

Boz Omar’ım Ağ Muradım
Yıradım oğlum yıradım
Dokuz oğlan anasıyım
Elden orakçı aradım

Elif bekar, cennet bekar
Acemim talime çıkar
Dört oğlum sefer ağzında
Topalım kahrımı çeker

Adamı olan, herk ediyor
Olmayanlar terk ediyor
Hangi eve vardıyısam
Gelinler çifte gidiyor

Yüzbaşılar, yüzbaşılar
Tabur taburu karşılar
Sabah olup gün vurunca
Şehit kanları ışılar

Aziziye tabya kurdum
Kafkasya’ya karşı durdum
Benim korkum Moskof değil
Karakışa kurban verdim

İbrişimin kozaları
Battı Avşar kazaları
Sarıkamış’ta ölmüşler
Gonca gülün tazeleri

Böyle uzun dal mı olur
Şöyle çürük kol mu olur
Bir obada, bir ocakta
Yedi gelin dul mu kalır

Gadasın aldığım Eşe
Tekerim dayandı taşa
Seferiberliği durdur
Elini öptüğüm Paşa


Savaş yapılmadan verilen şehitlerin yurdu, Sarıkamış, soğuda feda edilen şehitlerin yurdu, Sarıkamış, Moskofa değil, düşmana değil kara soğuğa yenilenlerin yatağı Sarıkamış, "Sarıkamış Ağıdı"

Labels: , , , , , , , , , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.