.










Acemi Asker (Asker Sikintilari) - Neyine Gerekti Asker - Asker Anıları - Askerlik Dertleri



Acemi Asker Şiiri ve Askerlik Dertleri Üzerine

        Acemi Asker, Neyine Gerekti şiiri; sitem etme ve ders verme amaçlı yazılmış görünüyor. Duygu dolu ve hüzünlü bir şiir dememiz mümkün değil; ama deneyim aktarımı diyebiliriz. Her asker anısında bir ürkütücülük vardı aslında, "Komutan gecenin 3'ünde kaldırdı, şınav çektirdi." dediler. Biz gülerek anlatmalarına kandık, "Askerde herşey kuyruk bu günleri ararsın." dediler. Hababam Sınıfı manzaralarına kandık. "Ağaca selam verdim,, tuvaletin, taşın nöbetini tuttum." diyenleri duyunca mizah gücümüzle gülümsedik, belki de "Yok Artık." dedik. Evet askerliğin zorluğu ve insanı yoracak disiplini dışında anlatılanları yok saydık. Kendimiz görünce inandık. "Bu günler de biter mi, bir gün buradan çıkabilecek miyim?" dedik.Sanki bitmeyecekti o günler, Mesut Başçavuş hep yanı başımda olacakmış gibi geldi önceleri...Sanki Aral hiç gitmeyecekti... Ve biz de herkes gibi bitirdik. Askerliğin ruhuna muhalif hareket edip, disiplin sağlama dışında icraatlarıyla askerlik kurumuna zarar verenleri herkes gibi ben de kınıyorum. Askerliğin latif ruhu vardı aslında. Kaybettik onu, karşındaki insandı unuttuk onu, silah arkadaşındı bozduk arayı ve "Askerliğ"e özendiren ve aslında beklentileri yansıtan bir kaç diziyi referans alıp askere gelen (Emret Komutanım - Hababam Sınıfı Askerde ), bunalıma girip intihar eden, çıkmazlarda boğulan askerlerimiz var. Askerlik çok kutsal ve mübarek bir görev. Lütfen bu görevin kutsallığına aykırı davrananlar mesleği kirletmesinler Peygamberi ocağını kişisel krallıkları ilan etmesinler. Vatan sevgisi dolu, gözyaşlarıyla, dualarla sevgi dolu gözlerle askere gönderilen çocuklarımız, hep aynı duyguyu koruyabilsinler inşallah, Herhalde Silahlı Kuvvetlerin Asıl Amacı da budur. Zaten yapılan icraatlar  kurumun değil kişilerin hataları. Ben'i kabarmış insanların kişiliksizliği... X Başçavuş'un,  Y Üsteğmenin, Z Yüzbaşının karektersizliği. Bu makamların değil. Ben de herkes gibi askerliği ve kurumumuzu çok seviyorum, askerliği kötü gösteren ve bazı insanları askerlikten uzaklaştıran başka bir ifadeyle soğutan insanlardan ise nefret ediyorum. Yüzbaşım bu lafım sana, Başçavuşum bu lafım sana... Sivil hayattaki halinizi çok merak ediyorum, kimlere bel büküyorsunuz acaba, kimlere minnet ediyorsunuz?...
Reklamlar
Şiirimiz Reklamların Altındadır.
Acemi Asker Şiiri (Neyine Asker Şiiri )
Acemi Asker
Sivide merağın asker olmaktı,
Neyine gerekti acemi asker.
Sivilde disiplin kuralı yoktu,
Neyine gerekti acemi asker.

Anlarsın dünayayı asker olunca,
Sivilliği iyi görürüsün bence,
Hatırımdan çıkmaz her gün her gece,
Neyine gerekti acemi asker
.
Eğitim alanın koskaca saha,
Yalvarırsın gece gündüz Allah'a,
Lanet olsun dersin böyle sabaha,
Neyine gerekti acemi asker.

Uyanırsın sabah dört ile beşte,
O zaman askerin ölümü işte,
Mıntıka temizlği ilk evvel başta
Neyine gerekti acemi asker.

Gidemez bir yere mahkum üç aya,
Gitsem dersin memleketime köye,
Söylersin her zaman askerlik niye,
Mecbursun o zaman acemi asker

Bazen olur yersin kara sopayı,
Saf olursun bilmezsin gün ile ayı,
Tek rütbesi olan bir kabadayı,
Askerlik kanunun acemi asker.

.Bilmiyorum memleket hep kafanda,
Eğer iyi değilse komutanında,
Sille ile şamarı yersin her günde,
Halin felakettir acemi asker.
Veysel Şimşek

Labels: , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.