.










Şehit Oldum Annem Şiir (Fon Müzikli Annem - Şehit Asker Şiiri -Çakallar Düz Ovaya İndi)



Şehit Oldum Annem Şiir


Şehit Oldum Annem Fon Müzikli Şiir Sözleri
Davullarla, zurnalarla uğurladın beni asker ocağına
Elimde bi valiz bi de ceketim vardı.
Kalın kazaklarımı koymuştun, "oğlum oralar soğuk olur üşütme" diye
Ana kucağı derler Asker Ocağına. Gerçekten öyleymiş.Üşümüyorum annem.
Demiştin ya "Kendine iyi bak oğlum." diye, babama da söyle; insan tek
kalınca üzülür, içlenirmiş
Biz burada binleriz, on binleriz annem. Hepimiz ana baba çocuğu,Askeriz,Mehmeciğiz annem...
Dağlarımızı saran çakallardan temizlemeye çalışıyoruz annem,
Yıllarca "kardeş" bildiklerimizden, belki aynı fırından ekmek yediğimiz,
Aynı vatanın havasını yıllar yılı soluduğumuz,
Şimdi nifak tohumları ekenlerin hizmetinde olanlardan,
Biz dimdik ayakta, çakı gibi askeriz. neferiz annem...

Az kaldı annem.30 gün... Sonra hep birlikte olacağız. Vatan borcumu
bitirip sizlere kavuşacağım.
Annem!, benim pamuk annem!... babama söyle kurbanımı, aslan oğlunun koçunu unutmasın...

Buralarda düşman uyumuyor annem. Gecemiz gündüzümüz kalmadı,
Sakın!, sakın şikayet ettim zannetme... Biraz önce postallarımı boyadım,
silahımı temizledim.

Vatan toprağında, Şırnak' ta Nöbetteyim, beklemedeyim, sınırdayım annem...
Birkaç gündür yoğunlaştı it sürülerinin saldırıları annem,
Ama sen üzülme, ağlama annem, beni bugünler için yetiştirmedin mi?
Hani çok sevdiğim siyah montum vardı ya; sakın kimse giymesin diye tembihlediğim.
Kardeşim, Ahmetim çok severdi, bırak giyinsin... kader bu belki döner, belki hiç dönemem..
Yirmi kişiyle uğurladığın, hasretiyle yandığın, "asker" oğlunu belki binlerle karşılayacaksın Annem...
Haziran 1995 gece yarısı, saldırıya uğradım, kurşun yedim,
ölmedim annem.
Parola "vatan", İşareti "namus"tur derdin. Namusum uğruna can verdim annem.
Bana verdiğin tertemiz, helal sütüne layık olmaya çalıştım,düşmana, kalleşe yol vermedim.
Ben ölmedim annem. Metinler, Mehmetler, Ahmetler Süleymanlar, Yunuslar, Yusuflar...
Kısaca "Mehmetcikler" ölmez. Hakkını helal et benim canım annem...
Annem; yarime söyle beni beklemesin, karalar bağlamasın beyaz duvak yerine,
Bana kısmet değilmiş onunla bir yuva kurup, aynı yastığa baş
koymak, çocuklarımızı büyütmek...
Annem söyle ona; dünyada istediğim tek şey; işten geldiğim zaman evimin kapısını onun açmasıydı...
Söyle ki; ondan ve hayallerimden ayrılmama sebep olanlar, Mardin'de,
Şırnak'ta ve Ankara'dalar...
Benim milletimi temsil ediyorlar Mecliste. Çakallar düz ovaya
indiler, siyaset yapıyorlar annem...
Biz askerlikten kaçmadık, kantinde askerlik yapmadık,
Düzmece rapor alıp, askerlikten de muafta tutulmadık.
Biz, Biz hiçbir zaman "yan gelip yatmadık" , "kelle" olmadık,"şehit" olduk annem...
Al Bayraklara sarılı, küçük bedenlerimizle dev olduk, geçit vermedik.
Biz Vurulduk ama BİTMEDİK annem...
Bayramlarda elini öpmeğe gelemiyorum. Üzülme Annem, ama sen sakın beni ziyaretsiz bırakma,
Biliyorsun şehitler; Şehit olunca değil,
unutulunca ölürmüş , sen sakın beni unutma!!!
Başını dik tut, onurlu, gururlu ol, sen "şehit annesisin"
Ağlayıp, kalleşleri sevindirme...
Üzülme, ben hep sizinleyim; otobüste, dolmuşta, evde ve dükkânda... Kısaca yüreğinizdeyim...
Bekleme beni güzel annem... sizlere hem çok yakın hem de çok uzaklardayım...
Dönemem, gelemem, sizleri bir daha göremem annem... Sana sarılıp
artık öpemem.
Hakkını helal et annem. Sen de; vatan toprağım, güzel insanlarım...
Dedim ya; Ben şehidim, Bingöl Dağlarında, Gabar'da, Şırnak' ta,
Nusaybin'de, Van'da,
Vatanın her karışındayım.
Artık Tüm Türkiye'nin
Şehidiyim...Görevimi tamamladım annem...
Evim, artık Edirnekapı Şehitliği... Mermerden Mezar taşım.
Başucumda iki resim; biri Ay yıldızlı bayrağım, diğeri benim resmim.
Üstünde al al açan çiçeklerim.
Toprağa düştüm Çiçek oldum...
Çiçeklerimi soldurma annem...

Gülfüz SARIÇAM

Labels: , , , , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.