.










Kamil Abalioğlu Şehit Anasi Türküsü (Canlı Bağlamalı Aşık Türküsü)



Kamil Abalıoğlu Sehit Anasi


Kamil Abalıoğlu Şehit Anası Türküsü Sözleri
Yanası yanası ciğer yanası
Yansa da ağlamaz şehit anası
Ananın yaktığı asker kınası kıyamete kadar silinmezmiş
Dün gece yavrumu rüyamda gördüm, yün çorap istedin o sabah ördüm.
Zarfa Şırnak yazıp postaya verdim.
Asker anası erinmezmiş.
Yanası yanası ciğer yanası
Yansa da ağlamaz asker anası
Ananın yaktığı asker kınası kıyamete kadar silinmezmiş.
Zamanı tez geçtin, üç ay kalmıştı. Kuşkunun yerini umut almıştı.
Cansızlık sızım hayalim diye de resim salmıştım, belki de gidip de dönülmez imiş.
Soğukmuş oralar her taraf karmış. Dağlar amansızmış yollar darmış.
Bastığı yerde de bir mayın varmış, toprağa basarken bilinmez imiş.
Nöbet giderken gününü saymış. Az değil tam 14 aymış.
O gece görülmedik bir yıldız kaymış. Yıldız sahibine görülmez imiş.
Al kanları beyaz kara dökülmüş. Kol kopmuş yavrumun topuk sökülmüş.
Duydum ki ciğerim ölürken gülmüş. Halbuki ölürken gülünmez imiş.
Kamil Abalıoğlunun güzel bir asker türküsü, Annenin ağıdı. Şehit oğlunun ardından söylenen bir türkü. "Ananın yaktığı kına kıyamete kadar silinmezmiş." şarkının başında okunan şiirin can alıcı noktası. Bağlama ile söylenen canlı müziklerden hoşlananlar ve asker ailelerinin hoşuna gidecektir. Sözleri hoşuna gidenler için sözlerini de eklemiş bulunuyoruz. Sanatcı istediği taktirde yayın siteden kaldıralabilir.

Labels: , , , , , , , , , ,



1 yorum:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.