.










Mehmetim Toprak Oldu Şiir Video (Eledim Fon Müziğiyle) - Mehmedim Şehit Oldu



Mehmedim Şehit Oldu Şiir Video - Mehmedim Toprak Oldu


Mehmedim Toprak Oldu - Mehmedim Şehit Oldu Şiir Sözleri
Yokluktu yoksulluktu Anadolu,
Bozkırın orta yerinde bir çocuk doğdu .
Adı "Mehmet" oldu.
O şehit oğluydu. Daha doğmadan yetim oldu.
Anası kaptı Mehmet'i, koştu.
Tarlada ırgat oldu.
Eski bir yorgana sardı Mehmedi toprağa koydu

Gün oldu; meme emdi, karnı doydu gözü doydu.
Gün oldu; aç kaldı, susuz kaldı.
Gün oldu; toprak O'nun yatağı oldu.
Mehmet toprağın üstünde kırk günlük bebek oldu.
Yağmur yıkadı yüzünü ayaz kuruttu ellerini.
Güneş kararttı tenini.

Mehmetin aklı erer oldu.
Babasını sordu.
Dedi, anası "şehit oldu."
Gövdesini toprak yaptı, vatana kattı.
"Senin baban toprak oldu."
Mehmet'in aklı ermedi.
Babası nasıl toprak olurdu,
Gün geldi Düşman Çanakkale'ye geldi.
"Toprak" dedi.
Mehmed'in yaşı 17
"Toprak benim babam." dedi.
"Vermem!" dedi.
Mehmet "Mehmetçik" oldu.
Anası onu son kez doyurdu.
Koştu Çanakkale'ye Mustafa Kemal'in askeri oldu.


Gün oldu; karnı doydu, gözü doydu.
Gün oldu; aç kaldı, susuz kaldı.
Gün oldu; toprak onun yatağı oldu.
Mehmet toprağın üstünde kırk günlük asker oldu.
Yağmur yıkadı yüzünü, ayaz kuruttu ellerini
Güneş kararttı tenini.
Mehmetin aklı erdi
Hatırladı.
"Babasının gövdesini toprak yaptığını" anladı
Babası nasıl toprak oldu?
Mehmet "Mehmetçik" oldu
Çelik oldu duvar oldu. Çanakkale geçilmez oldu.


Ateş kustu, düşman mermi kustu, bomba kustu
Durdu Mehmet çöktü dizlerinin üstüne.
Kan vardı göğsünün üstünde.
Alnını toprağa koydu.
Toprak kan oldu.
Yattı toprağın üstüne kırk günlükken yattığı gibi.
Tuttu toprağı kırk günlükken tutuğu gibi.
Mehmet toprak oldu.
Toprağa renk oldu.
Bitki oldu yaprak oldu.
Bayrağa kırmızı oldu.
Gelin kızın halısında boya oldu, desen oldu.
Koyuna kuzuya çimen oldu, yün oldu, iplik oldu.
Ustanın elinde çanak oldu çömlek oldu.
Aşığın dilinde türkü oldu.
250 bin Mehmet şehit oldu.
250 bin Mehmet toprak oldu.
Toprak bize "Vatan" oldu.
    Mehmet toprak oldu şiirini dinlemek de okumak da eğlenceli, duygu ve keyif veriyor insana, ilk dinlediğimde Ömer Köroğlu'ndan dinlediğim "Mehmet" şiiri aklıma geldi. O'nu tam hatırlamadığımdan önceleri karar verememiştim. Şimdi ikisinin de ayrı şiir olduğunu anladım. Yakında bir mani olmazsa Ömer Köroğlunun "Mehmet Şiiri"ni de eklemeyi düşünüyorum.

Labels: , , , , , , , , ,



Bir Yorumu Esirgemeyin:

Yorumunuz İçin Teşekkür Ederiz

Blogger tarafından desteklenmektedir.